Новини

Підписатися на RSS

Популярні теги Всі теги

Cпільна нарада Міністерства інфраструктури України та ВГО «ВААП»

На нараді йшла мова про подальшу співпрацю ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» з органами державної виконавчої влади в галузі автотранспорту.

Розпочав нараду Міністр інфраструктури України В.В.Козак. Він окреслив основні завданння, що стоять перед транспортниками. Президент «ВААП» народний депутат України І. М. Шкіря в своїй доповіді зазначив, що «один в полі не воїн» і наголосив на необхідності спільної роботи Міністерства інфраструктури України і ВГО «ВААП».

Текст і фото - vaap.org.ua

Директор Департаменту автомобільного транспорту Міністерства інфраструктури України Петухов Д. В. підняв питання про зміни в нормативно-правових актах, які регулюють діяльність роботи пасажирського автотранспорту, направлених на створення сприятливих умов для здійснення перевезень.
Голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Пронченко Є. А., зазначив, що 2012 рік став вирішальним в роботі Уктрансінспекції. Він зазначив, що нелегальні перевізники були винуватцями численних дорожньо-транспортних пригод і наголосив на необхідності подальшої роботи щодо попередження порушень транспортного законодавства. По закінченні наради були погоджені і підписані Заходи щодо розвитку та підвищенню ефективності роботи автомобільного транспорту у сфері пасажирських автомобільних перевезень.

 

Також на нараді виступив голова ЛОО "ВААП" Іван Велійка. Подаємо текст виступу:

 

"Ще у квітні 2012 року велась серйозна розмова про створення єдиного реєстру автобусних маршрутів. Нажаль на сьогоднішній день реєстр не впроваджений в дію. Відкриття нових маршрутів ведеться з "голосу", що негативно впливає на загальну структуру діючої маршрутної мережі розбалансовуючи її.

Внутрішньообласні маршрути погоджуються органами місцевого самоврядування, а міжобласні - Укртрансінспекцією. При цьому відсутня взаємна координація та аналіз доцільності відкриття пропонованого міжобласного маршруту, іншими словами техніко-економічне обгрунтування , на основі якого можна б було сказати:

  • про існуючий пасажиропотік;
  • про вплив нововведеного маршруту на маршрути діючої маршрутної мережі тої чи іншої області;
  • про взаємоогодження і збалансованість розкладів руху автобусів.

Практично відсутня ефективна процедура відкриття нових маршрутів.

Прикладом може слугувати недавня історія з винисенням на конкурс Укртрансінспекцією нового маршруту  "Львів - Долина". Маршрут запроновано відкрити одним із Львівських транспортних підприємств без погодження даного питання з сусідньою Івано - Франківською областю. Про появу вказаного маршруту ми дізнались при оголошенні конкурсу Укртрансінспекцією. Члени нашої громадської організації звернулись до Львівського обласного осередку представивши аналіз наслідків, які матимуть місце у випадку відкриття міжобласного маршруту "Львів - Долина". Під роздачу попадали діючі міжобласні маршрути: Львів - Тячів, Львів - Івано - Франківськ, Львів - Калуш, Київ - Хуст, Львів - Ужгород. Крім цього на порядок денний стало б питання доцільності існуючих міжміських маршрутів "Львів - Моршин АС" та "Моршин Ас - Львів АВ", так як графіки пропонованого маршруту на 100% дублювали графіки роботи вказаних міжміських маршрутів. Було прийнято рішення звернутись до президента ВГО "ВААП" . Дякуючи жорсткій позиції Шкірі Ігоря Миколайовича та Вакуленка Володимира Михайловича Укртрансінспекцією було прийнято рішення зняти маршрут "Львів - Долина " з конкурсу.

Це є яскравим прикладом недосконалості процедури відкриття нових міжобласних маршрутів. Тому напрошується висновок, що необхідно терміново  запроваджувати ЄДИНИЙ ЦЕНТРАЛІЗОВАНИЙ РЕЄСТР АВТОБУСНИХ МАРШРУТІВ, що спроиятиме регуляції галузі, оптимізації складання розкладів руху і наповнюваності маршрутів автобусами.

Хочу наголосити на необхідності прискорення  процесу розробки нової мережі міжобласних маршрутів, яка є ПЕРВИННОЮ і являється основою для розробки і впровадження внутріобласних автобусних мереж. З міжобласних маршрутів необхідно зняти виконання функцій внутріобласних, міжміських і особливо приміських маршрутів чим створюється нездорова конкуренція , а інколи так звані "транспортні війни".  Для цього необхідно:

  • Дотримуватися принципу паритетності при формуванні маршрутів з різних областей.
  •  Синхронізувати графіки роботи міжобласних і внутріобласних маршрутів.
  • Оптимізувати кількість автобусів для обслуговування міжобласних маршрутів під існуючі пасажиропотоки міжобласних перевезень.
  • Відновити ключову роль автобусних станцій в формуванні пасажиропотоку ,організації перевезень, диспетчеризації, первинного контролю та розподілі пасажиропотоків на внутріобласні та міжобласні.    

Слід звернути увагу на проблему , яка вже давно потребує вирішення на законодавчому рівні  - це врегулювання взаємовідносин маршрутів міських мереж та маршрутів близького приміста (радіус до 10 км).

Користуючись нагодою бути на цій високій трибуні не можу обминути питання видачі дозволів на міжнародні пасажирські перевезення. Процедура видачі дозволів автотранспортним підприємствам для обслуговування регулярних міжнародних маршрутів достатньо складна і довготривала . Це приводить до несвоєчасного одержання відповідних дозволів , що у свою чергу робить неможливим  виконання запланованих рейсів, наносить збитки транспортним підприємствам та створює атмосферу недовіри зі сторони іноземних партнерів.

Без сумніву, якщо за одержанням дозволів на обслуговування нового міжнародного маршруту звертається автотранспортне підприємство вперше, існуюча процедура має місце. Для тих хто не один рік є учасником ринку міжнародних перевезень процедура повинна бути спрощеною".  

АВТОБУСИ У ЛЬВОВІ САМОСТІЙНО «СТРАЙКУЮТЬ»

Прес – служба  Львівського обласного осередку «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників.» інформує: Через брак обігових коштів автотранспортні підприємства м. Львова не можуть забезпечити своєчасний ремонт автобусної техніки . На сьогоднішній день в автопарках  в стані консервації стоять декілька десятків автобусів. В ПАТ «АТП 14630» - 17 одиниць(з них 7 низькопідлогових).В ЛКП АТП №1 - 15 одиниць(всі великі низькопідлогові). В ТОВ «Міра і К» - 6 одиниць. В ТОВ «Фіакр – Львів» 8 одиниць( з них 3 низькопідлогові).

Існує реальна загроза, що  зростання кількості автобусів, які не зможуть виїхати на рейс, продовжуватиметься. У підприємствах кажуть, що спільно з управлінням транспорту міста одержуватимуть значно більше скарг з боку невдоволених пасажирів. Так як зменшуватиметься кількість автобусів на маршрутах, час очікування автобуса зростатиме. А автобуси, які виходитимуть на лінію, будуть постійно перевантажені.   

«Складається враження, що автобусна техніка самостійно без впливу людського фактора  розпочали, так би мовити, «страйк». - каже голова ЛОО «ВААП» І.Велійка.

Розуміючи, що ми стоїмо на грані зростання соціальне напруження, голова ЛОО « ВААП» змушений закликати посадовців ЛМР прийняти невідкладно рішення по перегляду діючого  тарифу.

 

Довідка: В Україні лише у 4-ьох містах обласного значення діє затверджения у попередні роки і не переглянутий цьогоріч тариф у міському автомобільному транспорті – це Полтава, Херсон, Луцьк і Львів .

Перевізники розпочали з містом переговори про підвищення тарифу

Розпорядження про створення робочої групи стосовно врегулювання проблем перевезень у Львові, було підписано вчора, а сьогодні відбулось її перше засідання. Про це в коментарі «Львівському порталу» повідомив голова Львівського обласного осередку «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників» Іван Велійка. За словами Івана Велійки, проблеми які турбують перевізників та громадськість не вирішувались роками, тому за тиждень їх вирішити неможливо. А головною проблемою лобіст перевізників назвав новий тариф.

«Проблеми які турбують перевізників та громадськість не вирішувались роками, тому за тиждень їх вирішити не можливо. Головним питанням на сьогодні залишається тариф, встановлення спрощеного механізму його регулювання і погодження. Окрім того, вирішення питання перевезення пасажирів пільгових категорій, оптимізація існуючої транспортної мережі до рівня, коли вона задовольнятиме потреби пасажирів. Не менш важливим питанням залишається оптимізація роботи маршрутів, котрі обслуговують населені пункти передмістя, що 70 – 80% свого шляху проїжджають через місто Львів. А також питання якості перевезень та робота із водійським складом. Аби було якомога менше нарікань пасажирів на нетактовну поведінку водіїв і стан транспортних засобів, які сьогодні їздять вулицями нашого міста», – розповів І. Велійка.

На запитання коли конкретно можна очікувати на підняття вартості проїзду в громадському транспорті, Велійка чітко не відповів, але дав зрозуміти, що це повинно статись до 1 травня цього року.

«Я не можу назвати термінів, доки їх ще немає... Сьогодні на засіданні робочої групи наполягалось на тому, що необхідно чітко окреслити терміни впровадження нового тарифу і затягування цього питання може стати катастрофічним для транспортників. Наскільки мені відомо то міський голова Львова (Андрій Садовий – авт.) хотів би, щоб новий тариф з’явився 1 травня, але це дуже пізній термін, який може призвести до неприємних наслідків для громадського транспорту міста. Тому ми все робимо для того, щоб цей процес був пришвидшений.

Вже сьогодні вартість дизельного пального в гурт та роздріб подорожчала на 10 копійок. Необхідно домовитись про вигідну вартість проїзду для обох сторін й надалі працювати над процесом тарифної політики, бо вона не може залежати від однієї чи двох осіб. Вона має залежати від економіки», – резюмував І. Велійка.

Нагадаємо, що 18 лютого влада Львова сіла за стіл переговорів з транспортними перевізниками міста. Питання нових тарифів, якість перевезень та відшкодування проїзду за перевезення пільгових категорій обіцяли врегулювати до кінця тижня.

Цього дня було домовлено про створення робочої групи, в яку мають увійти представники від підприємств-перевізників, управління транспорту та зв’язку і депутатського корпусу, щоб врегулювати проблеми перевезень у Львові.

Визначено класи комфортності автобусів

Міністерство інфраструктури України планує визначити класи комфортності автобусів і сфери їх використання в пасажирському сполученні. Як повідомили у прес-службі Міністерства, пропонується ділити автобуси по максимальній масі на дві категорії: «М2» (не більше 5 тонн) і «М3» (понад 5 тонн).
Автобуси місткістю не більше 22 пасажирів пропонується ділити на два класи: «А» (перевезення пасажирів сидячи і стоячи) та «В» (перевезення пасажирів виключно сидячи). Місткістю понад 22 пасажирів будуть ділитися на три класи. Автобуси класу I повинні мати місця для стоячих пасажирів і забезпечувати безперешкодне переміщення пасажирів, класу II - можливе перевезення пасажирів стоячи в проході і (або) у призначеному для цього місці, яке не перевищує за площею простір двох подвійних місць для сидіння. До класу III будуть ставитися автобуси, конструкція яких передбачає перевезення тільки сидячих пасажирів. Різні класи і категорії автобусів зможуть використовуватися на маршрутах різної протяжності і комфортності. Проект також визначає, які автобуси зможуть використовуватися в місті в звичайному, експресному режимах і в режимі маршрутного таксі. Так, автобуси класу А, В та II зможуть використовуватися на всіх цих режимах, а класу I і III – у звичайному та експресному режимі.
Крмі того, у документі конкретизовані вимоги до комфортності автобусів. Всього чотири класи: вищий позначений ****, нижчий - *. Наприклад, у найбільш комфортних автобусів відстань між передньою стороною спинки сидіння і задньою стороною спинки сидіння, розташованого попереду, має бути не менше 83 см. Крім того, повинні бути підставки для ніг, регульовані роздільні сидіння, предметний столик, ремені безпеки, туалет з водяною або хімічної очищенням, холодильник, телевізор та інше.

Цукор в автобусах потягнув на кримінал

Як розповів сьогодні начальник Львівського міського управління міліції Сергій Зюбаненко, у справі АТП №1 відкрито кримінальне провадження. Про це повідомляє прес-служба Львівської міської ради. Нагадаємо, йдеться про випадок на АТП №1, де в 10 автобусах навколо заливної горловини масла було виявлено скупчення цукру.

«По цій справі відкрито кримінальне провадження», - розповів Сергій Зюбаненко. Нагадаємо, 11 лютого зранку в 10 машинах автопарку АТП навколо заливної горловини масла було виявлено скупчення цукру, що могло спричинити складну і небезпечну ситуацію – зупинку автобусів на тривалий час.

Міський голова Львова Андрій Садовий назвав цей інцидент терактом. «Вчора відбувся терористичний акт. На нашому комунальному підприємстві було виявлено, що в 10-ти автобусах засипаний цукор, який в кінцевому випадку мав привести до блокування двигуна. Ремонт двигуна кожного автобуса мав би коштувати 10 тис. євро щонайменше. Своєчасно це було виявлено, і сьогодні всі ті 10 автобусів вийшли на лінію», – сказав мер.

Львівські автотранспортні підприємства оновлюють автопарк

Вперше за останні 2 роки львівські перевізники залучають для роботи на регулярних міських маршрутах партію нових автобусів. Про це повідомили у прес-службі Львівського осередку ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників».

Йдеться про одне чотирьох автотранспортних підприємств, яке здійснює пасажирські перевезення у Львові – ТзОВ «Міра і К». Ця компанія придбала у лізинг  10 нових пасажирських автобусів. Найімовірніше, як слідує з повідомлення керівництва ТзОВ «Міри і К», вказаний транспорт використовуватиметься для обслуговування маршруту №11.

Перевізники наголошують, що оновлюють свій парк виключно за рахунок добрих відносин з постачальниками. «Бо з теперішніми тарифом у 2 грн. неможливо говорити про будь-який розвиток», – зазначає голова Львівського осередку ВГО «Всеукраїнська асоціація автомобільних перевізників» Іван Велійка.

Транспортники частково оновили автопарк і сподіваються відповідної реакції від міських чиновників. Зокрема, документально затвердити дану раніше усну обіцянку про підняття тарифів на перевезення пасажирів у автомобільному транспорті Львова.

«Ми розуміємо, що питання є соціально напруженим», - каже І.Велійка: «Однак, якщо і надалі закривати очі на подорожчання складових тарифу, тоді транспорт може просто зупинитись. Ситуація тоді, погодьтесь, буде значно критичнішою».

До водіїв-хамів буде вжито відповідні заходи

Усі випадки некоректної поведінки водіїв автобусів перевірять і щодо порушників буде вжито відповідні заходи. Про це заявив голова Львівського обласного осередку «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників України» Іван Велійка.

Як передає прес-служба організації, подібні випадки не залишаться осторонь уваги Асоціації перевізників. «Ми плануємо спільно з керівниками підприємств проводити семінари або курси коректної поведінки водіїв з пасажирами», - зазначає І.Велійка. Водночас, він наголосив, що окремі випадки нестандартної поведінки могли виникнути внаслідок чиїхось свідомих провокацій, хоча це не має виправдовувати поведінку водіїв.

«Потрібно ґрунтовно вивчити ці випадки, щоб винні понесли відповідне покарання», - зауважив голова Львівського обласного осередку «Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників України» Іван Велійка.